Fjalk's innovatieve marktonderzoek meet het imago van jouw organisatie naar klanten toe en stelt een concreet actieplan op om dit te versterken! Op deze manier creëer je loyale, prijsongevoelige klanten. Het resultaat wordt weergegeven via Fjalk’s Net Authenticity Index voor klanten.
“Just be yourself”: het is een eeuwenoud gezegde dat aanspoort om je onvervalste zelf te wezen, want enkel dan zullen er goede dingen gebeuren. Bij Fjalk staan we voor honderd procent achter deze filosofie. Op menselijk vlak, maar vooral wanneer het op ondernemen aankomt.
Jammer genoeg wordt een groot deel van de ondernemingen door haar klanten niet ervaren volgens de waarden waarmee ze zichzelf identificeren (bijvoorbeeld klantvriendelijk, transparant, eerlijk, …). Dit gebrek aan authenticiteit leidt tot verwarring bij klanten, wat uiteindelijk resulteert in afhaken.
Een probleem hieromtrent is dat bedrijven vaak zelf niet op de hoogte zijn van het feit dat zij door hun klanten niet zoals bedoeld worden aanzien.
Om dit probleem te tackelen, ontwikkelde Fjalk haar doordacht marktonderzoek dat jouw organisatie laat zien hoe oprecht en betrouwbaar je overkomt bij klanten. Op basis van dit marktonderzoek stellen wij een rapport op via onze Net Authenticity Index-formule.
De Net Authenticity Index voor klanten, gebaseerd op het marktonderzoek, geeft een overzichtelijke weergave van de waarden die jouw bedrijf centraal stelt, in welke mate jouw klanten belang hechten aan deze waarden en hoe zij vinden dat je organisatie deze waarden invult. Zo zie je na het marktonderzoek meteen of er hier een duidelijke gelijkheid zit tussen bedrijf en klanten, of er toch een gap plaatsvindt.
De aanpak van Fjalk’s marktonderzoek valt terug te brengen tot 6 belangrijke fases:
1. Identiteitsfase: We zetten samen het referentiekader voor het marktonderzoek op. Wat is het DNA van jouw bedrijf, waar staat jouw bedrijf voor? Hoe wenst men gepercipieerd te worden? Waar is men fier over? Dit zijn de zaken waar het marktonderzoek op zal focussen.
2. Meetfase: Op Basis van kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek meten we drie zaken: - Hoe komt je bedrijf over? Wat zijn de opgeroepen associaties? - Wat is het imago en de reputatie dat jouw bedrijf nu heeft? We zoomen in op de verschillende touchpoints en brengen, waar nodig, diepgang in functie van mogelijke segmentaties. - Hoe scoort jouw bedrijf in vergelijking met de competitie en markt?
3. Rapportage: Op basis van de bekomen resultaten van het marktonderzoek stellen wij jouw Net Authenticity Index op, die enerzijds de bekomen resultaten weergeeft, maar voornamelijk inzoomt op de te ondernemen prioritaire acties om verdere duurzame groei te realiseren.
4. Acties: Op basis van een uitgesproken methodologie zetten we samen een actieplan op dat zich vertaalt naar een projectplanning om effectief met de bekomen resultaten aan de slag te gaan en voornamelijk deze professioneel op te volgen.
5. Communicatie: Belangrijk is dat alle betrokkenen zowel interne medewerkers als klanten goed geïnformeerd zijn over het waarom, de output en de acties die zullen ondernomen worden. Het blijft niet bij "meten is weten", maar wel tot "meten is doen".
6. Vertaling naar interne processen en competenties: Imago en reputatie zijn een gevolg van bepaalde acties en acties zijn dan weer een gevolg van bepaalde processen en systemen. Deze zullen zeker in de gedefinieerde acties dienen opgenomen te worden.
Naast de ervaring van klanten, is ook de manier waarop jouw organisatie aanzien wordt door haar werknemers erg belangrijk in het kader van duurzame groei. Om deze reden ontwikkelde Fjalk ook een uniek marktonderzoek naar de manier waarop medewerkers jouw eigen bedrijf ervaren.
Benieuwd wat Fjalk voor jou en je onderneming kan doen? Laat het dan zeker aan ons weten.
Je krijgt binnen de 24 uur een antwoord.